Home Fulfilment Offerte Tarieven

Fulfilment voor je webshop

Fulfilment met Autostore voor kleinere, startende en groeiende webshops

Webshop Fulfilment via Snappex

Online verkopen stijgen jaar op jaar, vrijwel iedere webshop zal dat merken. De eisen van de consument groeien met deze stijging mee. Het is een uitdaging om als (kleine) webshop hieraan te blijven voldoen, of om als startende webshop er direct aan te voldoen.

Wij bieden jou graag de best mogelijke kwaliteit in opslag, orderpicken en verzenden. Dit doen we door onze unieke samenwerking met PostNL Fulfilment, waarbij we uitsluitend gebruik maken van Autostore.

Hierdoor profiteer je onder andere van de volgende voordelen:

  • Standaard cut-off tijd van 23:45 uur voor pakketten
  • Standaard pakbon meegeleverd bij iedere zending en opgevuld met luchtkussens om schuiven te voorkomen
  • Bezorging uitsluitend via PostNL (Benelux) en hun internationale netwerk
  • Aantal pickfouten beperkt tot een minimum door gebruik van Autostore
  • Capaciteit bij groei of gedurende piekperiodes is geen probleem
  • Integratie en terugkoppeling naar je webshop (Shopify of WooCommerce)

Fulfilment voor startende en groeiende webshops

Onze fulfilment activiteiten richten zich op webshops tot ongeveer 10.000 orders per jaar. Groeit je webshop door naar meer dan 10.000 orders per jaar, dan is dat geen enkel probleem. We kunnen onze service blijven aanbieden en je blijven ondersteunen om verder te groeien. Heb je op dit moment meer dan 10.000 orders dan adviseren we je direct klant te worden bij PostNL Fulfilment.

Focus op groei

Door onze IT oplossingen monitoren we de orders in je webshop, het fulfilment-proces èn de bezorging van de bestellingen. Optioneel kunnen we ook de support over leveringen op ons nemen, waardoor jij je helemaal kunt focussen op de groei van je webshop.

Fulfilment, stap voor stap

Assortiment

Nadat je bij ons een offerte hebt aangevraagd, bekijken we of het mogelijk is om tot een samenwerking te komen. Niet ieder productassortiment is geschikt voor Autostore, doorgaans dienen de producten in het assortiment aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Ieder product dient voorzien te zijn van een barcode.
  • Ieder product dient deugdelijk verpakt te zijn in een gesloten verpakking (er mogen geen onderdelen uitvallen)
  • Producten mogen niet groter zijn dan 40x30cm, omdat het aantal Autostore-kratten dat nodig is voor de opslag dan vrij snel oploopt
  • Bij meer dan 10 SKUs, is de maximale omloopsnelheid van de voorraad drie maanden.

Leveren voorraad, inslag en opslag.

Bij het aanvullen van de voorraad (replenishment) dien je de levering 2 werkdagen voor levering bij ons te melden. Wij plannen de levering in en zorgen er voor dat de levering binnen 24 uur ingeslagen is. Het is mogelijk om rechtstreeks vanuit jouw leverancier te leveren.

Van de ingeslagen producten ontvang je van ons een bevestiging met het aantal ingeslagen items per product.

De opslagkosten worden per week berekend op basis van het volume (m3) van de producten die op voorraad liggen. Heb je een product niet op voorraad, dan zijn er ook geen kosten aan verbonden.

Door een goede balans te vinden in het aantal replenishments en het aantal producten op voorraad, kun je de opslag- en inslagkosten beperken.

Orders ophalen in je webshop

We halen de openstaande orders automatisch op uit je webshop, controleren deze op een aantal punten en zetten deze door naar PostNL Fulfilment. Voor 23:45 besteld, is de volgende dag in huis!

Zodra de bestelling verwerkt is, koppelen we de track&trace code terug naar je webshop. De ontvanger van de bestelling ontvangt een e-mail met daarin de track&trace status om de bestelling te volgen.

Bestellingen monitoren

In ons portal worden de statussen van de bestellingen bijgehouden. Alle bestellingen die nog niet afgeleverd zijn, worden weergegeven op ons dashboard. Zodoende kunnen wij (maar ook jij) pro-actief reageren op zendingen die om welke reden dan ook nog niet geleverd zijn.

Retouren

Retouren kunnen door ons verzorgd worden, bij een visuele inspectie wordt beoordeeld of het product opnieuw verkocht kan worden. Als dit niet het geval is, wordt het opzij gelegd. De afgekeurde producten kunnen opgehaald worden of per pakket verzonden worden naar je adres.

In de meeste gevallen zien we dat een webshop dit in eigen hand wil houden, om zo zelf te kunnen beoordelen of een product of verpakking niet beschadigd is. Ook de communicatie met de ontvanger en de terugbetaling verloopt sneller bij eigen beoordeling.

Feedback en foutmarges verkleinen

Feedback van ontvangers en fouten van welke aard dan ook lossen we het liefst snel en structureel op. Door gebruik van het Autostore systeem en onze mogelijkheden voor op-maat koppelingen met je webshop halen we een zeer hoge betrouwbaardheid.

Support

Mochten er onverhoopt toch nog vragen zijn, dan is er informatie beschikbaar binnen ons portal en zijn we per mail bereikbaar. Doorgaans reageren we op dezelfde werkdag tot 21:00.

Geen onverwachte kosten of toeslagen

Iedere factuur is voorzien van een specificatie, waarin de volgende kosten zijn opgenomen:

  • Kosten voor pick, pack & send, per order
  • Vast bedrag voor inslag, opslag, support en automatisering

We hebben verder geen onverwachte kosten of toeslagen zoals dieseltoeslag, eilandentoeslag, tolheffing, douanekosten, etc. Ook hanteren we geen extra kosten voor de cut-off tijd van 23:45.

Meer informatie over de tarieven kun je vinden op de pagina over fulfilment tarieven.

Fulfilment Tarieven


Interesse?

Heb je na het lezen van bovenstaand informatie interesse in fulfilment? Dan verzoeken we je vriendelijk om onze offerte-pagina door te nemen.